L'IES NÚMERO 1 PARTICIPA ALS 37 JOCS ESPORTIUS DE LA COMUNITAT VALENCIANA (JECV). PILOTA A L'ESCOLA

Departament d'Educació Física i Departament de ValenciàPILOTA 003

L'IES NÚMERO 1 PARTICIPA ALS 37 JOCS ESPORTIUS DE LA COMUNITAT VALENCIANA (JECV) EN LA MODALITAT DE RASPALL. PILOTA VALENCIANA .

La jornada formativa, que completarà el professorat del nostre IES, ha estat a càrrec de l'ex-pilotari Jose Agustín Martí Navarro, més conegut al món de la pilota com a Peluco, que actualment porta l'escola de Llíria, de Pelai i, és el Trinquer de Vilamarxant.

El programa Pilota a l’Escola és un programa que naix l’any 2005 des de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb la finalitat d'introduir la pilota valenciana en els centres educatius de la Comunitat Valenciana i que la Federació de Pilota Valenciana, com a entitat pública reconeguda oficialment per promocionar el nostre esport, s'encarrega d’aplicar-lo, coordinant i organitzant les diferents actvitats sota la col·laboració i supervisió del departament de Coordinació de Pilota Valenciana de la DGE.

Aquest programa suposa el primer contacte amb la pilota valenciana per a la gran majoria de l’alumnat que d’aquesta forma coneix i practica el nostre esport . A més, l'alumnat adquireix els valors de l’esport i més concretament els que transmet la pilota valenciana, entre els quals destaquem, a més dels psicomotors inherents a qualsevol esport, els valors psicològics: l'ambient tradicional en la pilota potencia les millores psíquiques, ja que aquest ambient es caracteritza per la manca d'individualisme i poc protagonisme de la competitivitat, cosa que fa que aparega la solidaritat i la cooperació, els valors socials com la convivència, respecte, integració o tolerància, els valors culturals i històrics derivats de la tradició centenària al territori valencià o valors lingüístcs com la riquesa de vocabulari o diversitat idiomàtica.

La versió per a secundària consisteix en una competició en tres fases. La primera, fase intracentres: cada institut farà la competició que necessite per comunicar, com a màxim, el dia 17 de febrer a les 23.59 h els 4 equips que s'han de presentar en la següent fase. La segona, fase intercomarcal. Els equips dels centres guanyadors de la fase anterior, s’enfronten amb els d’altres centres pròxims en un sistema de competició tipus trobada que serà organitzada per la Coordinació de Pilota Valenciana de la DGE i controlada pels tècnics de la Federació de Pilota Valenciana. La seu que li correspon al nostre centre, per proximitat és Montcada, i s'haurà d'enfrontar als equips de l'IES Enrique Tierno Galván i l' IES Ramon Llull, el proper 10 d'abril. I per últim, fase final (9 de maig a Massalfassar) on els equips que han superat totes les fases competiran per grups i els dos primers classificats jugaran la gran final.

Abans de l’inici de la fase intercentres, l’alumnat de 2n d'ESO haurà d’haver assolit uns objectus bàsics per facilitar la celebració de les jornades de competició, així com gaudir al màxim d’aquestes, sense malentesos. Els objectus són els següents:

• Aprendre a protegir-se ambdues mans amb les seues pròpies proteccions. L’alumnat haurà de tindre proteccions per poder jugar.
  • Conéixer quines són les modalitats de pilota valenciana, quines són les que juguen els professionals i els seus espais de joc.
  • Conéixer quines són les modalitats que més es practiquen a la seua comarca o la seua localitat.
  • Conéixer les normes bàsiques del raspall.

Per acabar, la informació actual i/o històrica de la pilota així com, l'aprenentatge del vocabulari específic de l'esport i les refèrencies culturals i lingüístiques, es treballaran a les corresponents classes de valencià.

(Más fotos en GALERÍA DE IMÁGENES)

L'autor Marcos Morales visita el nostre centre

(Informació de ROSA BLANES, D. Valencià)MORALES1819 003p

El passat dilluns dia 7 de gener, l'alumnat de 2n d'ESO de l'IES Número 1 de Requena va rebre la visita de l'autor Marcos Morales (Riba-roja de Túria 1994), autor del llibre Un cor trencat, lectura proposada per a la segona avaluació de Valencià. Aquesta activitat, que treballa l'oralitat de la llengua mitjançant la interacció amb el mateix autor, és la primera de tot un seguit d'activitats que es desenvolupen a classe per tal de treballar el registre oral del valencià, tant beneficiós per a l'alumnat castellanoparlant d'aquesta zona: ajuda a construir la comprensió i a adquirir les habilitats essencials per a l'èxit de la lectura. Afavorix el gust per llegir de l'alumnat i ajuda a adquirir l'hàbit lector i per últim, crea un ambient d'aula que potencia la importància de la lectura i sobretot fa que, l’alumnat jugue i es divertisca llegint.

L'autor, molt jove però amb una dilatada i exitosa experiència en l'àmbit literari, té més d'un premi ja a les seues butxaques: Premi Cristòfor Aguado i Medina de Picassent (2014), Premis Literaris Ciutat de Carcaixent (2012), entre d’altres. Amb la present novel·la va guanyar el XVI Premi de Narrativa Juvenil “Ciutat de Torrent".

Marcos Morales connectà de seguida amb el públic estudiantil amb la introducció de temes que els interessen i, sobretot, amb la idea de què han de perseguir i ser constants en allò que volen i creuen. I si es dona el cas que volen escriure i dedicar-se a la literatura, tenen ja moltes possibilitats i un fum de premis al seu abast per anar practicant.

Això sí, el que han de fer és llegir moltíssim i en diferents llengües per tal de gaudir de la lectura i de la riquesa cultural i lingüística que se’n desprén.

Flash Mob 3º ESO D

Los alumnos de 3º ESO D junto con su tutora, Carmen Moreno, han preparado este flash mob para el final de curso. El vídeo ha sido montado por nuestra gran colaboradora Claso. ¡Gracias a todos por vuestro trabajo!

Recital Vicent Andrés Estellés

cartell Estellés